tisdag 21 december 2010

Hmmmm



Händer inte mycket i kalla snöiga Härjeåsjön, jakten vart ju bortsnöad tidigt och jag har försökt att jobba en del.. Har varit ut och testat på lite rävjakt med stövare och grythund någon dag vilket va en ny upplevelse.. Till våren funderar jag på att skaffa kamera att sätta på pipan så man kan studera efteråt, det kanske blir klumpigt men fan va kul att se och höra när man smyger fram på stånden:) Har sett en del filmer på slutet och det är häftigt som faan:)

Den gångna hösten blev ganska bra trotts allt men säsongen kunde varit längre då Nov jakten brukar va roligast och Raja hade haft en bättre möjlighet att lyckats, hon skallade ju faktist på älg några ggr och björn eeeeeee hmmm fyra ggr tror ja de va men hon saknade ju ganska mycket mod och har långt kvar... Nu sköt jag ju faktist en älg för henne före två års ålder och hon skallade ju försiktigt på björn före just två årsdagen och det kanske är godkänt och Kia hon öppnade ju inte truten på björn före fyra år har jag för mig:) Tänker troligtvis åka på både permo och djurpark till våren för att försöka få igång henne.....








Tyckte Kia förtjänade att posera lite idag:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar