onsdag 4 mars 2009

I förslöade tider

Efter tre månader av sjukskrivning så kan jag bara konstatera ju mindre man gör desto slöare blir man....... Den sjunde slutar min sjukskrivning efter min senskada sen är det bara att ut i den hårda verkligheten igen uff vad tufft det låter man blir ju verkligen förslöad tur att ja har haft raja iaf annars har vi väl legat långt in på dagarna och sen slöat hela dagen.......

Denna vecka som förflutit har som du kanske förstår gått i slöhetens tecken.....
Helgen som gick tillbringade jag med en hel hög med stockholmare i sandsjö, en liten by utanför hamra i hällsingland vi åkte en hel del skoter där kanske 50 mil drygt...... Och så satt vi en dag vid en sjö och gjorde lite kolbulle... Riktigt fint solen sken osv. Det va nog en stor upplevelse för dom flesta som knappt ens sett en skoter på bild..... Men så kördes det så också på det viset, en del glömde att det gick att svänga och då går det lätt på tok, men som tur hände inget....... Vi hade det fint iaf och ja fick träffa en hel del intressanta personer nog för att jag hade inte speciellt mycket gemesamt med någon... Trevligt var det ändå det kanske är nyttigt att få träffa lite sånt folk med som man inte kan prata jakt eller hundar med annars blir det lätt så........

Hundträningen då? Totalstopp vart de då förstås när husse for på semester några dagar..... Och lite blå och halt på ena foten efter en krock med en marmorskiva sent en natt i sandsjö........ Altså ingen löpning på någon dag ingen skidåkning heller men jag har åter igen gått emot mina ord och haft raja ute i hundgården någon timma både igår och idag inte mer än en och en halv kanske men ja tänkte att hon kunde få vara där medans jag va ute i garaget lika bra att jag vänjer henne lite när det är väder och i väldigt korta svängar så hon finner lite trygghet där med...... Kör ju iaf lite utställningsträning med henne lite varje kväll så det blir vi bättre och bättre på.....

Har lovat mina djur att vi ska öka på träningsmängden lite husse behöver den minst lika mycket:) Ska bli spännande till våren när man kan gå lite mer i skog och mark nu är det ju snö så till och med Zack får simma (68cm i manke) så det är inte roligt för raja som nästan är tvådeci mindre..... I morgon ska vi köra lite hårdkörning med burkmetoden så vi får lite snurr på den.......God natt nu är det koj dax:)

1 kommentar: