måndag 8 november 2010

+ & -



Nu har två jakthelger gått sen jag skrev och förra helgen gick jag tomt med Raja hela helgen, jag har försökt att inte köra så hårt med henne men det vart två dagar i ett svep och vi gick tomt! Kia sullade bort hela lördagen åt min far och sprang i gårdarna på byn! Söndagen gjorde hon ett sånt där rejält "hitta älg" ryck och hamnade en bra bit från min far, kanske 6 km och det blev gång och ståndskall ett par km tills det blev ordentligt stopp och hon stod där i flera timmar, vi var tvungna att gå dit för att försöka strö det... Hon stod då över två km från närmaste vändplan och vi gick dit i den mest oländiga terrängen..... Väl där såg vi att hon skällde på två djur en ko och en rejäl oxe.... Vi stötte och det bar iväg, vi letade oss hemmåt och väl vid bilen upptäckte vi att kia dragit runt och in på marken igen men hon släppte efter någon timme och hon letade sig till bilen....

I helgen jobbade jag på lördagen men pappa lånade kia utan resultat!

Söndag vart det jakt i ulvsjö med hela L styrkan med:) Jag gick med Raja som åter igen fick tag på nalle puh och skällde en bra stund med husse som stöd i bakgrunden förstås


Halvtimmen senare så kom Kia förbi med en gigantisk oxe i gångstånd, tyvärr va hon i vägen lite och skottet uteblev! Jag och Raja fortsatte och Raja visar sin bästa sida med stora sök och följer spåren efter oxen i två och en halv km och det efter att två timma har gått! När hon kommit till baka så far hon ut på nytt och så börjar hon skälla 300 meter ovanför mig, det hörs att hon är rejält spänd och efter en liten stund går det lös och fram till en passkytt som skjuter en ko....

Kia hon drog iväg med oxen och återfanns efter jaktdagens slut:) Hundarna skötte sig verkligen igår må jag säga och man blir om möjligt mer jaktsugen....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar