lördag 14 mars 2009

Solen skiner....

När solen börjar värma skönt så inser man att snart kan man börja gå i skog och mark utan att ha simkunskaper:) Tänkte anmäla mig på någon valpkurs så fort dom börjar för Zack kanske det blir någon värre kurs vi får se.. Hade även tänkt mig någon eftersökskurs el liknande för både Zack och Raja kanske kia får följa hon med och visa hur man gör....... Vet inte vart eller när det dyker upp några sådana kurser men det vet säkert du så hör gärna av dig så får vi se:)

Draghunds tävling har vi varit på med Suss var anmäld som funktionär och jag hoppade in en vända ja med. Polardistans hette den tycker dom va riktigt tuff tänk er 34 mil på skidor efter en hund och ca 30 cm nysnö jag kan inte säga annat än att jag vart riktigt impad på Björn Zelander som tog sig runt denna bana som sträcker sig från särna, vidare till lofsdalen, härdal och sedan tillbaka till särna utan hjälp utifrån och bara den packning som han och hans hund får med sig skittufft...... Kanske vore något att testa med jämttikar....... Om ändå kia kunde dra lite.... Konrad fråga om ja ville ta en malamute på foder nästa vinter och testa att köra men det tror ja blir lite mycket hundar måste ju pyssla på med dom jag har i första hand men om ja blir sugen gissa det du........

Mina egna dragframgångar då? Jo måste säga att det går lite tungt har dom senaste två dagarna försökt att åka spark efter de två, svårt att få någon fart på dom men igår när vi åkte skickade jag ut suss så hon fick åka och ställa sig efter halva vägen för att få lite fart på zack det gick trögt ända dit sen vart de lite fart han är ju verkligen mattes hund måste nog fortsätta ha ut henne efter vägen på lite olika ställen så kanske det blir lite fart:) Kia hon styr zack med en järnhand även om hon ligger sist och lullar.-... Tänkte att ja skulle låta hon få lulla på lite men det funka ju inte utan hon måste sitta ihop där framme med Zack.. Det skulle ju säkert funka att bara åka efter Zack men det är ju inte meningen då dom måste röra på sig bägge..... Men hur får jag dom att tycka att det är kul? Har ju lite dåligt tålamod med. Skulle ju funka om man började åka 100 m och mata dom med korv och åka längre och längre men vilken jävla tid det skulle ta..... Funderar om ja kör på så här som ja gjort kanske dammar av skidorna och tar dom på någon skogs vända och så såkanske det blir fart? Mistänker att det är den långa vägen som gäller men den testar jag sist:) vintern är ju snart slut så.........

Rajas träning då har inte gjort så mycket förutom att det blir en del skogspromenader (försöker átt komma iväg iaf en sväng om dan och det börjar märkas att hon vill börja undersöka lite mer åt sidorna men det är ju så inih....e mycket snö så det går ju inte.... På draghundstävlingen fick hon då se en hel del hundar utan att hälsa på någon det tycker jag är viktigt det är lika med folk dom ska inte behöva hälsa på alla dom ser...... Annars så tränar vi lite utställningsträning i små svängar och så vidare... I dag far vi till Mora en vända ska göra lite jobb där på måndag..... Ha det fint

Våren närmar sig........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar