fredag 27 mars 2009

Skare:)

Klart de blir hundar när dom bor med den här utsikten:)
Har äntligen lyckats fått med lite bilder ovanför är Raja på taket och håller vakt..... Och dom två andra mesarna tar en rast:)








Så har åter en vecka runnit iväg, Våren den försvann också minst lika fort som den kom.... 25- grader och snålblåst låter som hela denna vinter varit synd nog hann det komma några cm snö före så skaren håller inte för husse. Men Raja har då riktigt kul nu på våra skogsrundor hon springer hit och dit och ska undersöka allt så som stubbar, granar, stenar, harspår, det vill säga allt.. Går små svängar här ovanför där vi bor på torra tallhedar där jag absolut inte tror att vi kommer i kontakt med någon älg det är mycket viktigt att vi inte stöter på någon sådan men jag anser att det är viktigt att valpen får skogsvana tidig....

Annars har det inte hänt så mycket under veckan varit lite små lat har sprungit lite med dom äldre ca 23km totalt siktade på över 30 iaf men efter förra helgens töväder och veckans kyla så är jag ganska nöjd ändå, ganska skönt att komma igång med lite joggning då det behövs, det kan bli jobbigt på hösten om man är otränad och ska försöka genskjuta ett gångstånd eller gå ett eftersök som drar iväg lite långt. hade tänkt att jag skulle åka lite skidor efter dom men jag har ju så satans svårt att få fingrarna ur ....... när det gäller skidåkning har fin skidutrustning som ja köpte för massor med år sen då jag tänkte åka vasaloppet och dom planerna finns forfarande kvar men antagligen får dom planerna följa med mig i graven:)

Zack han har då blivit griniga "gubben" förr va det alltid Kia som fräste ifrån åt dom andra men nu är det han som börjat bli grinig. Kia hon bryr sig knappt att Raja sätter sig på henne när hon ligger eller när Raja går fram och tar benet av henne, Zack han har börjat fräsa den dummern.... Inbillar mig att det är mina promenader med alla tre som gjort att Kia tagit in Raja i flocken?.... I ca 5,5år har ju flocken bestått av mig och Kia och så klampar det in några till kanske tar ett tag innan alla "platsar" i "våran" flock, vad vet jag????

Zack har då börjat visa ett stort intresse för skogsfågel den token kanske blir nåt ändå nog för att jag tror han är för feg för att förfölja någon längre sträcka men det får vårens skogsvändor utse...

Måtte det bli vår snart..........


Här ser ni Raja på "utställning" det försöker jag träna lite

varje dag men det är svårt att stå still någon längre tid

om du har något förslag hur jag ska lyckas få henne att stå längre än en 30 sek så är du välkommen med något förslag för vi har kommit dit men det verkar va stopp där......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar