lördag 5 december 2009

Drev:)

I morse hade jag sådan beslutsångest när jag skulle iväg, funderade hur jag skulle jaga, vart och med vem/vilka:) Jag gnuggade runt lite för att se om jag såg några spår och jag såg lite visten uppe i mot fligget, tänkte det att jag tar Raja en sväng och om det finns tid tar jag de två andra:) När jag skulle köra igång pejlen visade det sig att batteriet va slut troligtvis har jag glömt den på:)

Korsade ett spår som hon tog på en gång och jag följde henne efter det.. Efter ca 500 meter drog hon iväg lite längre och jag smög fram lite, kunde konstatera en lega och spår från morgonen:) Inga skall dock utan hon kom tillbaka efter ca 45 minuter......

Fortsatte upp mot fligget och jag märkte att söken vart längre och längre...... Till slut kom upptaget
det va några riktigt gnäll skall som kom och drevet kom emot mig..... Jag skymtade en kviga komma i ganska hög fart rätt mot mig och jag såg att hon va påväg in i en ganska bred lysa, jag osäkrade och tänkte när hon kommer fram då smäller det, hon kom på ca 10 meter och jag började krama avtryckarn och den kärvade lite och vips ser jag ett hunhuvud skymta mellan mig och älgen, jag hann avbryta skottet och det visade sig va Dix som mötte älgen attans vilken tur att jag missat lite vapen vård eller vad det beror på att den kärvade och att jag har aimpoint så man har koll på det som är runtomkring, hade jag haft kikare på så hade jag nog "missat" Dix och han hade fått en kula i sig eller blivit rejält döv!!!!! (Dix är min fars hund)

Det visade sig att min far hade gått betydligt högre än jag trott han skulle göra och därför hamnade vi på samma ställe...... Så går det när man glömmer kominikations radio och mobil:)

Synd att jag inte fick panga ner kvigan för Raja det hade varit en höjdpunkt men nu vet jag att hon törs skälla på en springande älg, det är en framgång bara det:) Hon var faktist tyst på fågel idag trots att det va massor med orrar som flög upp ikring henne även mot slutet påväg till bilen...... Imorgon får jag se hur jag gör Raja skulle kanske vila en dag inte för att det märks ikväll men hon borde va sliten..... Är hon för trött då blir det jakt med två hundar tror ja:) Hej hopp

1 kommentar: