onsdag 11 augusti 2010

I väntans tider

Nu är det snart en vecka tills björnjakten drar igång och kvällarna går åt till att hårdköra cykel, grävlings letande och försök till jakt, snabb skytteträning, planering och jobben måste betas av så jag kan få lös en vecka:)

Jakten på grävling har endast resulterat i ett par ståndskall på älg med Kia bla en fjoling som ställde sig mitt i vägen en timme och jag fick en underbar kväll att höra de där skallen som hon klämmer ur sig, helt jävla fantastiskt helt enkelt...... Hon låg på kanske 80 skall/min utan skalluppehåll..... Raja hon har varit efter någon älg men hon är fortfarande lite omogen ännu! Den enda grävling som jag sett va påväg hem och den stackaren sprang upp framför bilen och jag lyckades självklart köra över den (ca 200 m hemifrån)!!!! Typiskt!!!!

Jag ställer upp ett antal tavlor på olika avstånd i sidled och längsled och skjuter i så snabb följd jag kan för att få till björn skyttet, det är ett kul skytte och det är bra att få till en snabb repetering!

Raja Löper för fullt nu och det blir ingen grävlingsjakt förens det är över, Kia kommer självklart få ut och leta när jag får någon natt till övers:)
Får väl tacka sambon för visat tålamod men snart är vintern här och jag sitter hemma och eldar igen:)

Här nedan är ett bra tips på blogg att läsa..... Det hon skriver är helt otroligt rätt liksom!!!!! Hej svejs

http://vimlan.blogg.se/2010/july/frihet.html?_tmp=68bd40f2420bfec9d0c25d0fe2b8d23923ac8867

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar