fredag 27 augusti 2010

Björnjaktspremiär:)

Så va vi äntligen där efter en evig väntan, tyvärr visade det sig att björnarna har emigrerat från härjeåsjön och lämnat endast några få spår efter sig?

Det bådar gott till älgjakten iaf då älgkontakterna har varit intensiv.... I onsdags så gick jag med Raja en vända och hade Kia i koppel ifall jag skulle se några björnvisten alt få björnkontakt med Raja så löd planen att jag skulle skicka på Kia som stöttepelare, kom på ganska färsk björnskit mm så jag tog snabbt ett beslut att skicka på Kia, dessa drog då upp i tillberget sen morberget och tillslut upp i hammarberget för att där bli kvar i nästan tre timmar i en ruta på kanske 500 m och troligtvis hade de björn då djuret buktade lika som en sådan hade gjort....... Tyvärr har jag ingen jakträtt där uppe och säker kan man ju liksom inte va då man står på 4 km och "konstaterar" björn via pejl:)

Undrar om Raja börjar fatta att hon ska skälla då hon idag klämde ur sig de första riktiga jaktskallen på "troligtvis" älg.... hon har ett grymt skall och hon skällde kanske 10 minuter och va borta ca en timme efter hon slutat skälla...... Grymt kul!!!!

I helgen har jag lånat ut Kia till en kompis som skulle upp till jämtland och jaga björn, det verkar inte gå så bra då igår gick de tom och när jag pratade med han för en stund sen hade hon skällt älg hela eftermiddan och gått upp på fjället i gångstånd ur hörbarhet och pejl..... I morgon blir det nog en vända till med Raja lille.... Hej hopp

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar