onsdag 17 mars 2010

Dött:)

Nu börjar vädret på att ta sig iaf och jag har tagit mig ut och joggat några kvällar:) Joggar ca 4 km nu och försöker ta mig ut varannan kväll.

Min jakt bil börjar också ta form.... Håller på för fullt nu med div hundburar och ömse:=) Inga kort ännu då kameran har havererat osv....

Denna stillsamma tid på året finns det plats för eftertanke och lite olika funderingar och diskutionerna på div forum om mat, avel och olika utrustningar går heta... Precis som det ska va:=) Jag sitter nu i funderingar på att skaffa mig en protector väst med vargskydd..... Har mejlat några frågor till tillverkaren över mina funderingar...... Man funderar om inte det blir klumpigt åt hunden i jaktsituationer att ta sig undan osv..... Ska man våga ha hunden lös kanske det är mer ett måste att ha det skydd som finns att tillgå..... Troligtvis har vi en föryngring här i krokarna till våren och då är det nog bäst att skydda det som skyddas kan...... Västen ger ju inget hundraprocentigt skydd men vargen blir nog lite brydd när det sticker ut 55mm stålpiggar ur ryggen när den hugger......

Hej hopp:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar