måndag 22 februari 2010

Händelselöst....

Det har inte hän mycket den senaste veckan, kallt som satan inatt va det -35 igen och jag fick faktist inte iväg någon bil och vart "strandsatt"/inne och eldade:) Förra lördagen va jag ut med hundarna på sparktur igen, då med ett lycka resultat då det va älgspår utefter hela vägen.... Dock va det bara ett par spår som resulterade i dikeskörning...... Jag kopplade Kia och Raja först och Zach efter och det gjorde att ha fick kämpa för att hålla sig först:) Jag åkte ca 12 km med dom och de kämpade på bra:)

I helgen åkte jag med ett gäng stockholmare och drog skoter..... Vi åkte ca 300 km under helgen, vädret ville inte riktigt utan det pendlade mellan -18 till -27 under helgen och det snöade och blåste kraftigt!!!!! Idioti men trevligt, brukar komma ut på en sådan här sväng varje år, vi va 14 st tror jag....

Ser tempen har passerat -30 igen nu och tror de blir en hemma dag imorgon igen:) Jag har lite jobb som ska göras hemma en halvdag till men sen måste jag nog få fart på bussen igen, känns inte så kul när bilarna krånglar men inget att göra åt utan man får ta kojdag!!!!

Sambon har med sig de andra hundarna några dagar till venjan och hennes bror, tydligen har det varit lite hundslagsmål där..... Zach ska försvara Raja och då blir de bråk, vid ett tillfälle hade visst Raja stått och dragit i "Ronjas" svans mm....... Tror att de ung hundarna blir lite osäker när de varken har Kia eller mig och det blir lite jobbigt, Raja är ju väldigt mycket "min" hund och jag tror hon får träna upp sin självständighet när hon är iväg på sådana här turer:) Godnatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar