söndag 5 april 2009

Vårsol:)


Det är väl alldeles fantastiskt när solen tittar fram.. Tillbringade hela gårdagen hos en vän då vi satt ute och pös, Raja hon fick springa runt där och undersöka som hon vela och hon hade nog en riktigt fin dag hon med lika som husse:) Ett par kompisar till henne dök också upp och då vart det fart vill jag lova en blandning leonberger-flatcoated och en liten golvmopp... Full fart det märks att det är leonbergern som kryper fram hos Zack när han leker för hon betedde sig lika...




Ca 26-27 km har ja lyckats motionera de två... Ökar lite hela tiden så att jag ska kunna springa runt "brorundan" som är ca 11 km det går mycket bättre att springa så än fram och tillbaka då lat kia protesterar när man vänder....




Annars har det varit hemskt lungt på älghunds träning utom i fredags då gjorde jag och hundarna en vända upp mot skogen i tron att det skulle va skarè men icke då skönk igenom till och med i skoter spåret....




Raja har fått varit mer och mer i hagen först har jag haft ut henne när jag åkt bort korta svängar och nu får hon vara där nästan hela dagarna med dom andra jag har också haft ut henne där själv korta stunder så att hon ska vänja sig med det med.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar