torsdag 21 januari 2010

Fiasko igen:(

Så i måndags kom "piggen" hit det blev en kort visit för honom här, vi tog honom hit då den förra familjen hade lite problem med honom och han skulle få sin sista chans här..... Piggen va en mycket trevlig hund och väldigt lättlärd, de övriga i flocken släppte in han på en gång och det va inga problem som vi kunde märka direkt..... Det va när han kände sig trängd hans problem visade sig, på tisdags kvällen nafsade han efter Sambon då hon höll på att visa han buren som han skulle få använda sig av..... På onsdagen när jag hade gått med dom på morgonen och han skulle in i hagen med dom övriga liksom backade han och jag i min vana trogen skulle fösa in han och då small det bara och med lite efterföljande tumult så fick jag sy ett par stygn och en krossad tumnagel + lite småjack här och där...... Piggen tog aldrig sin sista chans utan han fick vandra vidare till de sälla jaktmarkerna på eftermiddagen igår!!! Jag har svårt att tro att det skulle gå att lita på den hunden igen!!!! R.I.P Piggen!!!!

Vi är laddad med sparken så fort jag kan hålla i den sen för nu är ju föret riktigt bra men men...... Annars är det hemskt lugnt på träningsfronten, det är väl dax att rycka upp sig lite nu va:):) Hade bra nu!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar