onsdag 6 januari 2010

Så är vargjakten över och det gick satans fort det hela va över på någon timme i dalarnas län..... Det va ganska bra förhållanden och vi hade de två vargarna på fel sida om länsgränsen så jakten uteblev........

Häromdan så va jag in och investerade i en spark så hundarna fick ut och dra mig en vända.... Rajas premiärtur:) De kunde få till en toppfart utan dess like dock va det sparsamt med farten på tillbakavägen, hmmm jag funderar över något mirakel sätt att få de kräken att fatta att det är kul att springa hemåt med, jag vet att det går men det måste va lättsamt med;) ev tips tages tacksamt emot........ Skulle man börja med extremt korta turer och göra något extra roligt när vi kommer hem så borde de fatta, problemet är tiden den räcker inte till...... förra året så han jag knappt med någon igentlig träning för att jag skulle få dom att dra det blir helt enkelt för få bra dagar att träna på då tempen ligger på 25-35 minusgrader och är det varmare så sandar dom och sen är det kört i veckor......... Nej jag får nog stå ut med att de inte drar om jag inte hittar något mirakelsätt........ Funderar om jag ska försöka sätta Raja och zach längst fram och kia lite bakom och se..... Nu kör jag med alla tre längst fram......

Idag ligger hundarna inne bredvid husse och han eldar som satan då de spått 45 minus till natten, (natten som va var det ca-35) och jag blir nästan besviken om det blir varmare, tycker nästan det är lite häftigt när det blir lite extremt:) Vi har ju kakelugnar och spis så det går ingen nöd på oss bara man får va inne:) Hej hopp folket och ta det kallt:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar