fredag 1 januari 2010

Gottnytt jaktår!!!

Fotot ovan är från gården en vacker vinterdag:)




Så nu är det ett nytt år igen och det har varit en arbetsjul och tiden har fördrivits på jobb:) Jakten och hundarna har fått stått åt sidan en liten tid..... Ska in och köpa en spark i det snaraste så vi kan börja dragträna lite den gamla sparken skulle troligtvis rasa när jag kopplar på de tre yrvädren:)


Hösten som gått tycker jag sammanfattningsvis varit ganska blandat... Kia har inte fått älgarna att stå särskillt bra men visat vilken jävel hon är att hitta älg, hon imponerar ibland och ibland funderar man vad fan hon pysslar med:)

Med Raja har jag kommit ungefär lika långt som jag hade som mål, hon har fått skaplig skogsvana, har ett bra förföljande och hittar tillbaka!!! Jag tror på den lilla damen tror att det kan bli något och snön kom precis när den skulle så jag fick lite försmak av vad som komma skall:)

Raja har börjat löpa nu hon började nog redan strax efter jul!!! Den nionde bär det av på utställning med en tik i höglöp:) Vi kommer även att få en trädskällare i flocken efter Rajas löp, dom som haft den har haft lite problem med ledarskapet på den och vi ska testa lite vad det är för hund som en sista chans:) Det är en nära vän till sambons bror som haft den......

God fortsättning på det nya året och lycka till alla som ska ut och sanera bort lite varg i morgon må lycka va med er gör ett snyggt jobb!!!!!



1 kommentar:

  1. Hej. Hoppas det går bra den 9:e. Det var bra att vargjakten gick bra här men tyvärr var det för få som fick skjutas. Helen

    SvaraRadera