torsdag 15 april 2010

Premiär:)

Igår såg sambon en björn ett par km bort och efter jobbet for jag iväg med Raja för att spana lite men spåren va kanske lite för gammal (ca 4timmar) och de syntes knappt så jag har svårt att avgöra vad och hur hon spårade, snön va lite för djup att gå i (knädjup) så det gick inte så bra... Men hon tog spåren från början och spårade ner till en å nedanför, för att ringa sen så troligtvis hade ekipaget gått över!!!

Ikväll cyklade jag med de tre ca 11 km vart det och det gick faktist ganska bra även om Kia är för lat, Zach ska skita hela tiden osv, Raja hon är en fantastisk cykel hund hon bara travar på och trots hastigheten slår hon sällan över i gallopp!!!! Tror att jag gjorde lite fel med Kia i början då jag förbjöd henne att gallopera och därav vande jag henne att ta det lugnt! På den tiden trodde jag att all galopp va av ondo men en blandad träning är nog den bästa med bitvis ganska hög fart så de får sträcka ut! Hej svejs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar