tisdag 27 april 2010

Vårträning,

De senaste dagarna har jag blandat cykling och joggning lite blandat, har utökat jogging svängarna med en ca 1km och cyklingen kör vi på som tidigare.... Tänker försöka köra varannan dag om vartannat, ska försöka köra upp Raja så hon är i god fysik till björntesten som ska göras....

Har även anmält hon till jaktmässa i färila på björntest även där är det permobjörnen som ska få sig en omgång , min idè med detta björntestande är att jag ska "träna" upp henne så hon är mogen för björnjakt i höst och jag tror, hoppas att det går att få fram självförtroendet på henne och att det ska gynna henne även vid älgkontakt..... En grej att pyssla med under förbudstiden helt enkelt..... Vilka resultat det ger ska bli kul att se:) En länk till hur provet går till här neranför

http://video.google.com/videoplay?docid=-5926904915613546986#

Raja har strax röta klart och det gick attans så fort en vecka lite drygt från start till slut, jag borstade henne igår och midjan krömp tillbaka till minimi mått igen, tyckte nästan att hon hade börjat gå upp men när pälsen va borta då insåg jag att satan vilken päls den damen har haft, kort och fruktansvärt tät!!! De andra hundarna väntar ett tag till som det ser ut, Kia brukar fälla vid midsommar ca så det är ett tag kvar:) Ha det fint nu:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar