torsdag 11 februari 2010

Ettårsjubileum!


Nu har det gått ett år sedan jag fick den här hemsidan av min syster och jag tror nog att hon är lite förvånad hur pass tätt jag uppdaterat, det är iaf jag:)

Mina hundar har även avslutat sina karriärer som drag hundar åtm Kia då hon är åt pipsvängen för lat...... Häromdagen så skulle jag ut på en vända och vi har varit ut ett flertal svängar med vikter och grejer efter men nu när vi skulle ut så stod de tre idioterna och tittade på mig som om de inte fattat något av det vi gjort förut, Zach brukar ju stå i startgroparna och bara dra, men icke nu nej nu står man och tittar på husse och fattar inte ett smack!!!! Med ett par dagars funderande så inser jag att det är alltså Kias "fel" att de andra inte kör på, denna gång så kopplade jag Kia bakom de andra så att ekipaget inte skulle bli så brett som de blir om man har tre hundar i bredd och Kia bromsade därför upp då de väntade på henne......... Jag ska lura på det här ett tag men man kanske ska försöka sätta Kia och Raja längst fram hmmmmmm Annars tror jag att Kia får stanna hemma då jag blir så frustrerad och tålamodet får sig en prövning , det är något som Kia känner av på en gång och då blir allt bara pannkaka!!!!!
Raja myser!!!!

Ska ge dom en chans på skidor med men det är svårt att hålla något spår då det är till att köra upp nya spår så fort det har snöat och det gör det inte allt för sällan dessa tider:) Sen bor jag ju i ett väldigt kuperat landskap och det blir väldigt långa upp och nerför backar hur jag än vänder och vrider på det......... Skulle kunna köra upp ett spå på sjön men risken att hundarna ledsnar och tycker det är värdelöst är väldigt stor.... Tänker bygga mig en sladd så fort som möjligt och testa.........

Igår kväll tog jag och de tre en löpar premiär på ca två km..... Vi får se hur fortsättningen blir men tanken är väl som vanligt att både jag och hundarna ska orka med:D

Hej hopp!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar