tisdag 16 juni 2009

Stendött:)


De senaste dagarna har varit hemskt lugn.... Jag och tikarna har bara rullat tummarna och tittat på regnet som bara öst ner, jobbat har jag gjort iaf räknat på lite jobb och lite grejor som måste fixas.... Igår kväll åkte vi runt och skulle hitta någon älg eller björn, så vi skulle spåra lite och jag åkte och åkte, mil efter mil men icke det hela slutade med att jag kom hem halv två och va färdig:) Fick iaf ett kort uppe ifrån fligget men det va också allt......


Dom är då för härlig hundarna, i helgen när det regnade som värst då satt jag och fixade med en offert mm och vi fick plats alla tre på den lilla ynkliga matta som kontors stolen står på och den är inte stor kan ja säga:) Kia slapp va ute då hon tycker att det är jobbigt med regn:) hon vill knappt ut och pinka:) Raja hon är värre än vanligare visst när vi är själv här hemma så sover hon men när det kommer någon reser hon ragg och skäller tills hon ser vem det är och då tar hon ner dom totalt kan höra ihop lite med löpet kanske eller också är hon bara uttråkad...... Får väl ta mig i örat och göra lite mer med hon, tänker lite att hon ska få ta det lite lugnt när hon löper så det inte blir nå tok.... Tänker iblan att det kanske va det som fick Kia att löpa om tre ggr, för hon fick då ingen rast och vila:) Skulle vilja spåra en färsk löpa en kort sträcka med Raja får se om vi hittar någon älg i Mora i helgen...... Ha det nu bättre och en härlig midsommar.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar