måndag 1 juni 2009

Kursavslut.....






Ikväll va det dax för det stora provet....... Tycker det gick näsintill utan anmärkning, Zack han skötte sig mer än bra vid alla tester inkallningen fungerade kanon rätt på bara:) Raja hon skötte sig skapligt måste jag säga hon är ju rätt så ung med..... Är mest imponerad på att jag lyckades med inkallning med störning, då en drog en boll framför dom när de var på väg in och på slutet var det fiskbullar som serverades,,,,, När jag gjorde inkallnings signalen laddade hon på utav bara den vek efter bollen då skrek ja till och hon bröt direkt och kom mot mig men fiskbullarna som kom lite nära mig (kan ju ha uppfattas som belöning) vart att lukta för gott.... Men jag fick tag i henne exakt i rätt ögonblick så......

Undra vad det funderas på mellan dessa öron:)
Det har varit roligt att träna Raja där med så många hundar nog för att vi måste nog försöka gå någon mer kurs då hon behöver lite mer hon har ju varit 100% valp genom denna kursen så jag har ställt väldigt lite krav på henne.... Utan försökt lekt fram önskat betende kan väl börja öka kraven lite nu framöver..... Verkar lite som det kan va löp på gång en del hundar verkar lite intresserad av henne som inte varit det tidigare under kursen tror att till och med han som va jämthundselak pep lite extra idag så..... Kia verkar också lukta lite extra ikväll så om jag räknar rätt och vi har lite tur.... jag vet att jag räknat på löp förr och ångrat mig då kia löpte tre ggr på rad innan hon slutligen löpte mitt i jakten...... men ändå man måste ju få räkna och hoppas eller? Enligt kallkylen nu (om hon skulle börja nu så blir det i början på november så enligt mina beräkningar så hoppas jag att hon håller sig någon vecka till och sen löper var sjätte månad:) Det finns ett ordspråk "Sluta aldrig hoppas sluta aldrig be för under kan ju ske":) Nu drar det ihop sig för lägg dax så godnatt......

1 kommentar:

  1. Vad roligt att kursen gått bra. Nu börjar det dra ihop sej för spår prov. Kommer snart e-post ang detta. Mvh/Ulrika med galningar.

    SvaraRadera