tisdag 18 augusti 2009

Skärpning:)



Förra veckan bestod av hemskt mycket jobb men fast besluten om att cykla med hundarn varje dag så lyckades jag få till 5 rundor:) trotts att jag blev idiot förklarad då jag hade ett mycket fysiskt arbete och jobbade långt inpå kvällarna en kväll släppte jag svetsen ca 21:30 och hoppade upp och iväg för att äta middag när jag kom tillbaka:) Men det känns som sista rycket nu då björn jakten börjar på fredag........... Zacks tassar verkar va av det klenaste laget då han slitit sönder sig på båda tassarna fram:( Det va ju klorna förr så man börjar ju undra......

I helgen va vi till sambons bror och hälsade på det va bland annat karneval, Raja hon skällde sitt livs första björn då en hade klätt ut sig till björn och den va den enda hon brydde sig i fast det va både hästar och alla möjliga utklädnader:) Träffade "björnen" sen på kvällen då han va bekant med Andreas (sambons bror) han hade tydligen triggat igång henne med att härma en nalle med djud å:)

Zack visade i helgen att han är lite bråkstake då han rök ihop med Ronja Andreas "valltik" tre gånger..... Det hela började när vi skulle ut och cykla med dom och Ronja kom och muckade med kia lite då kom Zack som skjuten ur en kanon med käften uppe och skulle självklart försvara Kia..... Verkar vara lite små käpp då han går och stöddar sig med Kia ibland å...... Igår fick jag lov att trycka han rejält sen vart han rätt foglig iaf kanske varit ouppmärksam på han, så han prövar att kliva igen........

Raja hon fastnade i en sån här "ribbgrind" igår hos andreas hon laddade och skulle rätt igenom den och hon tog sig igenom med bogen iaf innan hon vart hängade fastkilad, tror hon är ganska stryktålig då hon sa inte ett enda pip utan väntade vackert på att vi skulle lyfta bort henne, ingen panik där inte:)

Ser ute att solen tittar fram så jag tror jag kastar mig på cykeln en vända så Kia får ut eller ska jag på grävlings jakt ikväll tro? Hej hopp

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar