tisdag 4 augusti 2009

Sommaren går mot ända:)

Vi försöker cykla på så gott husse orkar, med natthosta som resulterat i spyor en vecka snart är det inte lätt:( men vi försöker , kanske blivit 3 turer om 11 km senaste veckan men det är allt som hänt i älghundsträningen.....

Ikväll har vi försökt att fixa hästhagen för sista gången...... Rymmlingen juno får flytta hem till sin gamla matte då han rymt 4 ggr sen i söndags, alltså det går inte att passa hela tiden.... Men sambon har ju "bytt" bort han mot en mindre varelse, en valp som kommer hit om en månad, engelsk staffordshire bullterrier...... En till till flocken alltså:) Medans vi byggde hagen så fick raja och Zach
springa lös och jaga varandra, fy faan va kul dom hade, gjorde lite luringar lite då och då och gick och gömde mig så dom fick leta rätt på mig och hålla koll....

I lördags gjorde vi ett björnspår som Zach skulle få gå, det blev på söndagen ist då det blev lite sent.... Det va ett ganska enkelt spår ca 100 m rakt... När vi skulle gå till spåret tog jag med mig Raja och Kia och sa att det kanske behövs renrasiga för att fix det där ha ha ha och puckot fattade inte att han skulle spåra björn spåret utan for fram och tillbaka och letade spår, så jag tog mina och gick förbi och sen bar det av:) Får se sen om Zach fattade vad tikarna visade hur man gör:):)

Helgen närmar sig med stormsteg då det är utställnings dax vi har inte tränat något men det löser vi ändå tror ja, har ju tränat dom förr:)

1 kommentar:

  1. vi får ta å lägga ett till spår åt zach å kolla. för när han kom fram till tussen högg han ju sej fast direkt så de går nog bättre nästa gång=) Å på utställningen går de nog kanon=)

    SvaraRadera