söndag 9 augusti 2009

Uch hundar:)


Så har denna helg passerat och vi är hemma trötta men nöjda.... Det hela började ganska lustigt då sambon skulle tvätta dom i fredags, hon ringde och va förtvivlad då Raja hade blivit alldeles brun av järn i vattnet hemma (det har losnat någon avlagring eller något) och efter idogt tvättande så gick det bort:) Kia fick klara sig utan dusch!!!!!Tikarna har skött sig fruktansvärt bra det är väl inga problem när man har guldklimpar till hundar:) Kortet är taget när vi kom dit

Lördag fick Raja kritiken: Utmärkt typ, lätt välskuret huvud, mörka ögon, något stora öron, Vacker hals, bra rygg, bra kors, bra svans, bra benstomme och utmärkta rörelser.... 1 pris 4kk.. Roligt när domarn säger att hon är proffsigt utställd:):):):) Kia valrossen som domarn kalla henne:) visst är hon inte i sin finaste form och jag tycker att hon skulle behöva gå ner lite men någon val det tycker då inte jag men men..... Kritiken glömde jag att ta ut så jag får gå på minnet:) och minnet är ju lika med noll men hon visades med för stort hull bägge dagarna, det är ju en bedömnings fråga, studera det översta kortet och bedöm själva... 1 pris 4kk är ju hyffsat då konkuransen va hyfsat stor....

Söndagen började med en katastrof..... Vaknade för sent ca halv nio efter en trevlig men lite blöt kväll med vithunds folket:) tittade på golvet och där låg Raja men inte Kia!!!!!!! Jag visste ju att jag tagit in bägge och dörren va ju stängd när jag la mig och när ja klev upp så hur faan kunde hon va borta, ut ur husvagnen och tittade mig omkring förtvivlad........ Tänkte att någon måste ju ha varit in i vagnen och kanske hon smitit då???????? Iväg springandes då Raja skulle ställas nio såå ringde polisen och anmälde att hon va borta, pratade med receptionen och så vidare ställde Raja och mellan "vanliga" och kk så pratade jag med lenart davidsson och han hade gått förbi husvagnen och då hade Raja kommit till han så han tog fast henne och hade in henne i min husvagn då han visste att hon va min:) Troligt vis hade dörren farit upp och Kia dragit.....Jävla rymling alltså...... Strax efter ringde telefonen och då var det en som tagit fast henne och kollat upp med hjälp av tatueringen/jyckedata. Så jag ringde en bekant så han kunde hämta henne..... Pust......

Söndagens resulterade i::: Raja Utmärkt typ, vackert huvud tillräcklig för åldern, bra kors och svans, kunde ha bättre hasledsvinkel, rör sig med mycket bra steg, utm päls och färg 1 pris, hp, 1kk lite häftigt då hon va yngst och det skiljer ganska mycket på 9mån-15mån!!!!!!!

Kia: Saknar en intesiv (tand som hon gnagit av) i underkäken, Vackert huvud, bra ögon och hals, mkt bra hals och rygg, bra kors, ngt öppen svans (hon har alltid fått för hårt ringlad svans) Bra vinklad runtom, utmärkt päls och färg, rör sig bra från sidan och kohastigt bak, visas i för högt hull..... Hon va riktigt svår att ställa idag då hon hängde som en hösäck, va nog trött efter nattens bravader:) Tyckte det verka som hon inte ville bli hanterad om jag försökte rätta till henne så drog hon sig undan så jag försökte med lite godis och det går ju bra:)

Nu vart man ju riktigt biten av det där när det gick så bra och det lär bli fler utställningar för de två:)

2 kommentarer: