söndag 23 augusti 2009

Älghund?

I eftermiddag såg sambon att kia hade rivit upp ena tassen och hade köttsår på de övriga:( Inte så djupt och hon verkar inte ha nå ont av de, men det blir ingen jakt på någon dag för hon......

När vi skulle åka upp och hämta bilen på skogen tänkte jag gå en vända med dom yngre då, en och en.... När vi kom upp till bilen fick vi syn på en älg så jag tänkte att nu skulle Zach upp till bevis ut ur bilen och upp i ungskogen, han va lite trevande alldeles som han inte kände älgen(arna) såg den vid ett par tillfällen och till slut for han iväg och ja satte mig på en sittstubbe och väntade slog upp pejlen efter kanske 10 min och upptäkte till min förvåning att Zach va rätt så långt ifrån mig...... Han vart borta ca 25-35 min uppskattningsvis!!!!!! Det trodde jag inte om han att han skulle fara så långt...... Älghund?

Sen va det Rajas tur vart bara en kortis med henne, lika full fart på henne som vanligt inga sök dock förutom att hon va upp en fem minuter där vars älgen for.... Hej hopp

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar