söndag 4 oktober 2009

Dyngväder

Gårdagens skogstur fick gå till Zach och han springer som vanligt kort och intensivt men jag önskar att han kunde leta sig ut i lite större svängar igår va han riktigt tråkig höll sig inom 100 meter hela turen:) Det är väl bara att fortsätta stöka på ute med han så blir det kanske längre sök......

Idag föll lotten på Raja i 1,5 dm snö och halvt storm trivs man ju som fisk.....eller nje inte än för faan snön omöjliggör ofta jakt med löshund då det blir skare osv.... Varg har det sprungit över marken å så jag fick göra lite efterforskning och fick reda på att det va lugnt och jag åkte runt och spanade av vägarna för att försäkra mig om att det va lugnt!!!!!

Idag for hon inte särskilt långt ifrån mig utan sökte ut i väldigt korta turer och inte riktigt med samma sprutt som det brukar va men ändå ganska intensivt, Orre har hon drivit i dag med full skallgivning:) Verkar finnas lite jakt i henne iaf:) Vi va väl ute kanske 1,5 timme i blötvädret.... Hej hopp

2 kommentarer:

  1. Hej. Har ni mycket varg? Här i värmland finns det tyvärr mycket varg och på sista tiden har flera hundar blivit dödade. Jag är nervös när min man jagar hare nu och kommer att vara det varje dag under älgjakten. Snön gör det lättare att se om det finns varg men annars inte snö än.

    SvaraRadera
  2. Ja Helen en varg är en varg för mycket! Jag vet om situationen i Värmland och jag tycker det är mycket tråkigt för alla att det ska behöva bli såhär!!!!! Jag önskar ingen att ha plågan!! Snön är bra på det sättet men här går det oftast så fort, det blir för mycket snö för löshundsjakt när den väl kommer tack och lov har den tinat bort nu:) I fjol gick det väldigt fort och snön kom i mitten på oktober och sen va det färdigjagat!!!

    SvaraRadera