söndag 25 oktober 2009

Ulsjöjakt...

Igår gjorde vi en vända på hemma skogen och det resulterade inte i något inget upptag eller nå.... På kvällen for hon och jag till Ulvsjön och till jaktköjja där fick jag en fantastik middag bland trevliga jaktkompisar:) Nästan direkt efter släpp for Kia ut i sök och jag förstod att hon hade något i näsan, efter en haltimme så ser jag på pejlen att hon drar ivär rätt långt och jag sätter mig på ett pass, gör upp en eld.... Efter någon kvart hör jag henne skalla högre upp, följer henne med pejlen sen och älgen den buktar likt en hare och är snart tillbaka in på marken, den far tillbaka upp i åsen där jag sitter dne far ut i ett annat obemannat pass och Kia släpper..... Ingen mer kontakt denna dag trotts mycket spår..... Hoppas jag kan smita imellan någon dag i början på veckan med alla jyckarna en och en då....... Ha det bäst nu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar