tisdag 27 oktober 2009

Hund dag:)




Idag fick jag för mig att jag skulle ta mig en jakt sväng och jag började med Kia gick ut ifrån hemmet och upp i berget här hon gjorde rejäla sök svängar trodde hon skulle få tag i något då det drog iväg ett par tre km i två svängar men icke.... Det hade varit älg och brunstat rejält på ett ställe och det låg rester av horn och hårtuffsar där.... Efter ca halva svängen bestämmer jag mig för att byta hund och låta Raja komma och prova lite:) Hon far fram som vanligt under dagen i sitt maxade tempo:) Några orr drev va allt som blev;) Det blev en rejäl jaktdag som varade från ca 8-15:30 hundarna hade sprungit ca 35 km under dagen och då höll sig Raja inom 150 m under hela hennes halva:) Kul att se sånt med Pejlen å jag trodde dom rörde sig mycket längre sträckor innan, men nu ser man hur långt tre km verkligen är:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar