lördag 11 juli 2009

Första riktiga älgkontakten

I kväll kom jag iväg på en liten sväng uppe här på berget och ta mej faan stod det inte en älgsate mitt ivägen där vi kom, jag hade med mig johan och jag tänkte det att nu ska hon äntligen få lukta på lite färsk älg lukt.......

På med selen ut ur bilen och iväg efter älgen, hon kände den inte förens vi kom fram till spåret där vart hon först lite stel för att sen i vildaste paniken iväg, snacka om intresse då hon pep när hon ringade nere på en myr det verkade som det luktade överallt och hon sökte förtvivlat, pipandes efter något utspår:) men jag avbröt henne efter ett halvt maraton springande ute där på myren:)

Spåret som jag la ut i morse det gick vi före och man kan väl bara konstatera att hon är fortfarande väldigt lättstörd men intresserad, gick bra de första 200 meterna sen pelade det ur hon klarade nog inte av att jennifer sprang efter men så fort vi plattsat hon så tog hon spåret igen och gick klockrent:) Tänkte det att det kan va bra att lägga några spår till med hon innan vi går anlag men hon bör ju klara det efter någon sväng till. Hon är ju helt klart intresserad iaf för som hon försökte ikväll men det blev väl lite för mycket med tre st åskådare:)

Min största önskan är just nu att vi kunde få lite fler timmar per dygn så man hinner med det man skulle gjort......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar