fredag 24 juli 2009

Oj

Vad länge sen jag skrev....... Såg det precis har för mig att det inte va så länge sen som jag och Raja va och titta på älg:) Kom också på det att då är det hemskt mycket att berätta med men det blir nog kortfattat:)

Förra helgen va jag och Raja på yra och tränade lite miljöträning eller mycket kanske man skulle kunna säga:) vi besökte öltältet efter en rundgång på marknaden med gott om hundar och andra störningar skit bra........

Denna vecka har vi haft ett par skogs kvällar, en med Zach och en med Raja det är dax att bygga upp lite skogsvana på dom..... Om inte detta jobb fälde krokben på en hela tiden, igår kväll tänkte jag ta Raja en vända men telen ringde och ett brådskande jobb var tvungen att fixas det hela sutade med att löfqvist släppte svetshantaget kl 03:05 och in i duschen skakandes som ett asplöv då det hällregna sista timmen;( så undra vad jag ska göra ikväll då? ZZZZZZZZ

Nu är det alltså mindre än en månad kvar............ .... Det här jävla jobbet man har sabbar så jävla mycket jakt tid och ibland blir man bara less........ (ok det är inte jakttid nu och man "får" inte ha hundar lös) men va faan man vill ju så jävla mycket........ Cycklingen och springningen då? Jo några svängar blir det men ändå inte i den uppfattningen som man önskar...... Kom på en dag att jag till och med skyllde på vädret, tyckte själv att jag varit ute i hällregn så jag skulle inte behöva men som tur va så kom jag på mig och då begav jag mig trotts kias protester:) Varit ute och joggat någon sväng å men även där har latmasken infunnit sig igen...... Nej nu ska jag lägga mig ner och samla kraft......

2 kommentarer:

  1. Ja du vet allt verkar ha sin tid. Dina hundar är ju ganska vältränade som det är och älg vana kan man ju få på olika vis, eller??!! Kramar till er från oss.

    SvaraRadera
  2. ja då dom har de nog bättre att få nån cykling å jogging tur då och då än 2 veckors panik cykling som andra har innan jakt!!;)
    åh nu har dom full träning på skallet=) direkt juno lägger sej så blir de full rulle i hund hagen!!=) puss/suss

    SvaraRadera