måndag 18 maj 2009

Hundkväll:)

I kväll fick jag lite tid över och kom ut på cykeln en vända, det syntes på bägge två att det va ett tag sen dom laddade verkligen på...... Efter det vart det "ceasar" och en "mysstund" på de, man skulle också kunna kalla det för slagsmål eller något, Raja har helt plötsligt fått för sig att kloklipparn är hemsk och hon bjöd verkligen upp till kamp, nästa gång ska jag ändra taktik lite men denna gång vart det som det vart........... Trodde hon skulle ge upp ganska snart men så vart det ju inte, jag brukar lägga henne i knäet där jag börjar kela med henne och så sen plockar jag fram klipparn och visar upp den för henne, grejar lite och kelar, förr har det gått som en dans fast hon har ju inte gillat det så har hon hållt till, fy faan vilken ork hon hade i dag alltså säkert 20-30 minuter tog det innan hon packade ihop sina försök att hugga, morra, klösa och sprattla, hon tappade orken då och gav upp, jag ångrade min metod flera gånger under kampens gång..... Men har jag börjat något sådan där kamp då har jag svårt att ge mig...... Vi avslutade det hela med en mysstund då jag kammade och pysslade om henne kanske 10-15 minuter. Hoppas bara jag inte va för hård på henne iaf, kändes nästan så, men men.......

Imorgon är det kurs dax igen får väl se om man kommer undan jobb och så, vore ju skoj att hinna med någon kurs själv. För övrigt vart det då ingen tv i går kväll slocknade som en stock:)

3 kommentarer:

  1. ha ha, de tål mer än du tror... hon kör väl inte med dig ;-) OCH hon är inte dum... du gjorde helt rätt som inte gav upp, tänk efter hur nästa försök blivit om du gett upp!!

    //söstra di

    SvaraRadera
  2. Bra jobbat. Från den hemska kurs ledaren.

    SvaraRadera
  3. Ge upp har inte funnits på kartan men en mildare metod hade varit på sin plats:)

    Ulrika du är inte på något vis hemsk däremot tycker jag du har en sund fostrings syn och jag håller med dig i det du sagt och visat....

    SvaraRadera