fredag 1 maj 2009

Bad dag:)




Denna dag har varit mycket fin på flera sätt... Vi har fixat endel med sommarhage åt hästen och gödslat en del... Syrran kom på visit riktigt trevligt och det har fikats och jobbats omvartannat, givetvis var barna med och det vart full skjuts hela dan.... Efter hästbestyren så vart det dax för hundarna att få lite tid, vi tog hela gänget och gick ner till sjön, ställde mig lite tveksam till att släppa kia men jag släppte även henne, peppar peppar så höll hon sig gjorde bara ett försök att smita:)





Men dom är oerhört snäll alla hundarna man skulle kunna tro att dom känner varan för det är inga problem att ha dom ilag:) Det var alltså en salig blandning totalt 6 olika hundar men kul hade dom kia är ju den som minst bryr sig om andra hundar hon fick heller inte va lös mer än kanske tio min, jag vet att det kan bli långsväng om hon rymmer så......






Men visst är hon vacker om ni ser bilderna här nedanför?



Det nedersta kortet är när hon kommer tillbaka efter sitt rymnings försök:) Visst är det lycka:)



hon är verkligen cool Kia då hon sätter sig mer än gärna med husse isället för att busa med dom andra:) Tror att hon blötte tassarna en gång:)



Ikväll lurade jag min syster och johan att göra spår åt Raja och Zack.... Dessa gick otroligt bra, tilloch med Raja var fokuserad på bägge spåren för hon får ju följa när vi går Zacks med...... Raja fick ett jättebra spår som gick kanske 50 meter rätt fram hon fixade det med mer än godkänt verkade mer fokuserad idag än vad hon gjort förr..... Zack fick ett lite lurigt spår idag då det gick över en väg och en vinkel. Han spårade som en klocka, jag gick ju efter med raja och hittade blod hela vägen...... Det betyder att det va avsaknad av klöv förra gången som gjorde han förvirrad för nu satt det verkligen....//Ingemar



1 kommentar:

  1. TACK för en superhärlig dag!! Den var perfekt!! Och alla var vi mycket nöjda när vi kom hem...

    Hoppas vi gör om något liknande snart, men då övernattar vi ;-)

    //syster

    SvaraRadera