torsdag 28 maj 2009

Jobb och jobb och......

Dom senaste veckorna har det mesta blivit så tyvärr långa dagar och och veckor..... Igår kväll så kom vi iaf ut på en cyklings sväng riktigt gött de ikväll tänkte jag ut och jogga en vända..... Man får ju lite mer ork om arbetspassen blir lite kortare och så.... I tisdags va hundarna och deras matte på kurs hussen, han kom 2 tim för sent men hann med en halvtimme iaf:) Har ingen aning hur det gått innan jag kom eller vad dom gjorde..... Men när jag kommit så tränade vi att inte ta köttbulle och inkallning. Tycker Raja sköter sig riktigt bra faktist hon är ju ganska omogen, köttbullarna dom tittar hon bara på inget försök att ta någon:) När det vart inkallning så visade det sig att dom lagt ut köttbullar efter vägen och första försöket bromsade hon in och spanade in dessa men kom vackert till mig:) andra försöket så trodde jag att nu skulle hon väl ändå tveka mer men icke nu sket hon fullständigt i bullarna och det va bara husse som gällde:) Appropå de så igår kväll när jag bad matten att ta ut Raja så vägrade hon att följa och sprang in till hussen ist:) Lika imorse när matten skulle ta ut henne vägrade hon och skulle minsann stanna inne med husse och resultatet av de vart försåss en lok mitt på vardagsrummet:( Jävla hund..........

De äldre har drabbats av magsjuka tror jag Zack har ju varit lite kass imagen förr med men igår va han extrem Kia va också dålig men hon verkar va bättre idag.. Ska byta foder nu vid nästa säck köp och se om han blir nå bättre han har ju inte varit riktigt riktig på länge så det kan ju va en utväg att testa......

Nej nu bär det ut på en joggingsväng så hörs vi......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar