fredag 8 maj 2009

Lugnt

I onsdags var vi på kurs igen, Zack har lugnat sig lite men det är ju samma hundar varje gång så det är klart dom lär ju känna varandra på lukter och så funderar lite om det skulle ha varit lite mer uppdelat på något vis så det blir olika hundar varje gång för det är ju det som ska tränas framför allt.... Lydig det är ju Zack hemma iaf men det är ju den där uppjagningen vid möten med andra hundar....... Raja hon är som vanligt lite frustrerad att hon inte får busa med dom andra,,,,, men över lag sköter hon sig bra tycker jag, försöker inte att vara så hård på hon när vi är där utan försöker vara lite extra kul så jag får uppmärksamheten, tror det är för mycket om jag ställer krav på hon, är ju så ung och omogen......

Igår köpte jag mig ett par nya löpar dojjor dom gamla gick det inte längre med fick så satans ont i knäna, tog mig ut på en joggar vända på ca 5 km iaf riktigt gött. Cyklingen har vi tagit en liten rast med men vi kommer nog igång till veckan igen...

Annars är allt väldigt lungt, mycket jobb igen nu så turerna blir mindre eftersom jag har blivit lat:) Jobbar nog hela helgen på söndag är det kurs igen, skulle väl ha tränat lite men vi har ju så duktiga hundar så det behövs inte:) Skämt åsido så blir det nog ingen tyvärr får se imorgon kväll:)// Ingemar

1 kommentar:

  1. Du får nog fixa detta med lat masken nu för till helgen är det eftersök. Ha de/Ulrika.

    SvaraRadera