söndag 3 maj 2009

Yes lektion nr1:)

Raja tappade för första gången bort mig idag.. Det började med att hon fick syn på en pippi som flög ca 1,5-2 meter från backen och hon hängde på i ca 300km/h, hon följde den inte så länge några hundra meter som längst. Satt och studerade hennes allt mer panikslagna betende och gjorde mig så liten som möjligt:) Fram och tillbaka for hon i säkert 15 minuter till slut fattade hon att hon skulle leta rätt på spåren och så följde hon dessa.... Har försökt gjort lika förr men hon har aldrig tappat mig, Det här är en superviktig grej alltså att dom får lära sig att hålla reda på husse och lära sig hitta han när han är borta. Det var alltså i mina ögon en ganska viktig grej och jag tror att hon blev lite trött efter dagens tur.....

För övrigt ganska lugnt, Zack och Kia fick sig en cykelsväng igår annars väldigt stilla och lugnt... Älghundsträningen fortsätter:)// Ingemar

3 kommentarer:

  1. Hur gick det med Zachs tassar när du cyklade?? Skönt att den damen kan bli orolig också ;-)

    //syster yster

    SvaraRadera
  2. Bra dom behöver bli lite rädd, för kontaktens skull oxå.

    SvaraRadera
  3. Zacks tassar höll:) Japp, det enda jag kan anmärka på var att rumpan aldrig for ner:)

    SvaraRadera