måndag 11 maj 2009

Trött

I kväll vart det en skogs promenad med jens plotthundar följde med han och skulle titta efter björn och ev spåra den, vi hittade några spår som va dagsfärska iaf men ingen nalle där:)

Igår va vi på kurs igen alla fem:) Kia fick också va med denna gång, men hon är ju förstås "instruktör" och ska visa alla andra hur man gör, eller också så var det, en hund som va elak på just jämthundar och eftersom Raja inte är lika lugn som Kia så föll den lotten på henne:) Hon är ju stencool den jycken bara hon får sin gottebit då står hon ut med allt..... Annars så gick vi ett spår där på kursen vinden vände förstås så Raja fick vinda in sin klöv:) Zack gick som en klocka tyckte ja Suss sa för jag såg inte när dom gick.... Efter det så hade vi lite övningar med att sitta och stanna kvar och det gick ganska bra måste jag säga för båda två. eller alla tre menar jag Kia fortsatte som instruktör under hela lydnadskursen........

Lördags va vi till min syster och hälsade på en vända och tvingade ut henne för att lägga spår och Raja fick ett spår med lite knorr på hon spårade riktigt ba må ja säga, gick möjligtvis lite på sidan och vindade sista biten, Zack han var då bångstyrig som få, vet inte om han skulle ha mig med sig eller vad det va men när jag följde så spårade han som en klocka....

En massa jobb har det blivit å hela helgen och vart långdag idag med.... tror det blir det i morgon med får se hur orken är imorgon, om man tar sig ut på någon cykling,hade ork i kväll men då ringde Jens så det vart såhär idag..... Roligt med att se hur plottarna jobbar och så ska följa dom med spänning, roligt att se hur det går för dom...... Nu är det natta så......ZZZZZZZZZZZ

1 kommentar:

  1. hej svejs... jo de va ju mycke de ja gick direkt du va klar me spårningen på kursen för ja skulle se om han spåra fast du inte ens va i närheten.. å han va ju som vanligt..=) puss/suss

    SvaraRadera