söndag 8 november 2009

Dubbel släpp...



Så var denna helg över och gårdagen handlade mest om jobb, Kia hon fick jaga med sin farfar ist...

Söndagen: Bestämde mig för att släppa Zach och Kia ilag för att låta Zach jaga lite å!!!! Hängde på han swedpointen för att då unna se om han skäller!!! De for förstås ut direkt och drog sig någon km bort där hördes Kias grova skall och det blev gångstånd som gick sakta ur marken och där drog troligtvis ko och kalven över i sken!!! Fick plocka upp dom där då jag förflyttat mig dit för att ev knäppa kalven då jag fick tillstånd av laget där!!!! Sen vart det en liten sväng med Raja, det fanns ingen älg i området dock någon tjäder som hon drev med full skallgivning:) Vädret den här helgen har varit perfekt och jag fattar inte varför det inte står någonting!!!!! Finns knappast bättre ståndväder än det här men ståndskallen har tystnat i Härjeåsjön!!!!!

Zach skälle inte på älgarna idag utan av spåren att bedöma så höll han sig lite vid sidan av och tittade på trotts att Kia Kia dundrade på!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar