söndag 1 november 2009

Slut på den här helgen!!!


Torsdag bestämde jag mig för att jag skulle ut och lägga lite nät så jag ringde en kompis och så vart det:) Fredag vart det upptag och det blev en lyckad fiske sväng.......

Lördag vart det jakt och Kia fick tag på ko och kalv, hon fick dom i pass och en passkytt fick på kalven två smällar, jag förflyttade mig ner för att göra eftersöket och jag såg på pejlen att Kia va långt utanför marken tänkte det att jag tar Raja och kollar upp där det farit över en väg, när jag kom dit kom kia upp på vägen så jag tog bägge och spårade lite och det va ingen kalv med över vägen..... For upp till skytten och tog bägge och spårade lite för att senare släppa Kia och det tog inte lång tid förens de tunga skallen ljöd något hundratal meter därifrån:) Passkytten fick äran att smyga sig fram och skjuta kalven för Kia då jag hade fullt upp med att lugna Raja som jag senare släppte och hon skällde lite på kalven när den sparkade de sista rycken.....

Söndag resulterade inte i något alls jakt ända fram till mörkrets infall helt utan resultat och ingen älgkontakt!!!!! Raja hon har ett nytt ärr vid ögat, jag ska äta upp jaktkepsen om hon inte är blind på minst ett öga innan hon blir tre!!!! Tror jag ska äta upp kepsen om hon inte blir älghund å då hon verkar otroligt jakt sugen:) Kia alltid med svansen hängandes:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar