onsdag 25 november 2009

Onsdagsjakt:)


Raja försvarar sitt ben mot Zach!!!!!

Vi brukar låta hundarna kampa och "göra upp" om ben när dom är inne, ganska ostört förutom när det går till överdrift, vilket det sällan gör.... Kampar det gör dom men dom lär sig vart gränsen går hos var och en, Kia hon accepterar när någon annan har ett ben och bryr sig inte om att försöka ta av denne benet och när hon själv har ben så skulle hon aldrig släppa det till någon av de andra, Raja hon försvarar sitt ben med sitt liv men hon bryr sig inte om när Kia har ben, Zach är hunden som ställer till det när det gäller ben, han ska alltid börja konkurera med de andra oavsett vem det är!!!! Det lustiga är att det är tikarna som inte konkurerar om något, de kan ligga rygg mot rygg och tugga ben, dom tävlar aldrig om något utan de liksom bara är!!!!!!
Kia som har sina spröt på:) Alltid med svanssen hängandes:)

I morse va jag och Raja ut en vända, ingen älg denna gång heller det går hemskt tungt på den fronten men för varje gång närmar vi oss en succe.... Dock hittade vi några fåglar som va fantastiskt roligt att skälla på och jag fick höra Rajas grova jaktskall för första gången då fågeln satt kvar en stund......Oj vilket skall hon har den lilla bjäffande igeln, ska jag gämföra med någon hund som jag hört så blir det inte med Kia utan snarare ett Dixskall (min fars stora hane) Ni vet ett sånt där skall som får varje hårstrå på kroppen att resa sig!!!!!!! På slutet av svängen drev hon lite hare igen!!!!

Igår skickade jag in en anmälan till utställning i Orsa den 9 januari och det blev bägge som fick chansen även denna gång:) Tycker Raja har växt på sig lite och på den utställningen är hon ju knappt 15 månader vilket betyder att hon nästan är färdigväxt och kan konkurera i junior klassen på helt andra villkor än sist då hon va 9 mån:)
Det kortet knäppte jag samtidigt som jag tränade henne en snabbis:)

Siktar faktist på en sväng till skogen imorgon med då med Raja i spetsen:) Men jag har lite andra sysslor som måste fixas å!!!!! Hej svejs!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar