lördag 21 november 2009

Gångstånd!


Igår tog jag Kia en sväng och efter ett par korta sök drog hon iväg på en "älghittartur" (det är alltså när hon bestämt sig för att hitta älg) Efter kanske 1-1,5 timmar så tog hon upp ca 2 km ifrån mig och det gick ner till en bäck för att där bli stånd ca en halv timme, sen gick det vidare i gångstånd stånd omvartannat i ca 6 timmar dock utanför marken och när det blivit mörkt lyckades jag kalla in henne:) Det är tråkigt att det inte ska bli några riktiga ståndskall iår men jag fick lite blodad tand av att få höra de tunga skallen:)

I dag vart det lite jobb och siktar på jakt imorgon funderar om jag ska ta Raja en vända, vore lite kul att ta Kia en sväng till å innan föret är slut men jag får väl se hur det hinns med imöra!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar