tisdag 14 april 2009

Aktivitet:)


Påsken tog plötsligt slut och den avslutades med en hel del promenader, för att få dom två yngre att uppföra sig, det gick väl sådär men ja hittade en bra metod för att hålla Zack under kontroll jag bytte helt enkelt koppel med Raja som har ett retriver-koppel, det stannar högre upp och halkar inte ner så lätt om du förstår, det gjorde iaf att man fick bättre kontroll över han och han fick inte chansen att jaga upp sig så det gjorde susen......

Igår gjorde vi en skogsvända jag och Raja. Hon hade det så j...a kul hittade sin första myrstack osv en massa nytt som tinat fram allt ska undersökas jag gör bara korta turer om 2 km kanske..
På kvällen hade vi våran obligatoriska mysstund då jag "tvingar" dom att ligga på rygg i mitt knä medans vi tittar på "Mannen som talar med hundar". Zack han gillar det här och tittar avundsjukt när jag håller på med dom andra och slänger sig ner när det är hans tur:) Raja hon tycker att det är lite obehagligt i början då hon tror att vi ska klippa klorna vilket ja även passar på att göra om det behövs.....
Efter programet står det löpning på schemat och igår sprang vi brorundan riktigt skönt att komma ut och jogga lite, det blir liksom terapi och man rensar skallen lite.. Kände av lite smärta i ett knä igår hoppas det inte blir värre bara.....

Ikväll har jag efter att hundgården städats så tänkte jag lägga ett spår åt Raja sagt och gjort tog upp en klöv ur frysen och gick strax utanför gården och släpade den 20-30 meter när jag hämtade Raja och såg hur hon höjde nosen så insåg jag att jag gjort ett hemskt stort misstag och lagt spåret i exakt motvind men tänkte de att det kanske går ändå och hon spårade som en klocka trotts att hon höjde nosen ibland hittade hon klöven i spåret succè alltså.... Nu har vi hittat vår första klöv ett stort steg i rätt riktning:)
Efter det i insperation av min syster sadlade jag på dom äldre på min nyinförskaffade "springer" som är en billigare variant men det var helt underbart att cykla med bägge händerna fri och med full kontroll.... Den där mojängen är något jag varmt rekomenderar...... Så vi tog "brorundan ikväll med, hundarna är då nöjd nu iaf:)

1 kommentar: