söndag 26 april 2009

Vår...







Så var det söndag och vi har lagt lite spår ikväll. Raja var hopplös som vanligt, vart störd av Zack och susanne som följde, denna gång gjorde jag en vinkel på spåret trotts motgångarna tidigare, tålamodet fick sig en rejäl skjuts 7-8 ggr tog jag om efter 2 så var tålamodet borta men tänkte det att trägen ska vinna. Lyckan va otrolig när hon helt plötsligt kör ner snoken och bara kör, vid vinkeln gör hon en lite ringning och sen rätt på klöven snacka om lycka alltså........ Med Zack gjorde jag också en vinkel den här gången och han gick lysande helt enkelt lite tög i starten kanske men men...... Sen fick Raja springa lös ett tag här på gården medans jag klöv ett par klövar på mitten så jag får fler, lite mer lätthanterbara spårdorn.






Raja fick som sagt springa lite lös här på gården och lekte med sin favoritleksak fotbollen skönt nu när man kan ha henne lös lite, hon är inte särskilt rädd för hästen va till och med in och luktade på mulen:) Skällde lite ståndskall på avstånd med lite småfeg är hon allt när han börjar springa:) Men vilken energi hon har när hon får springa lös sådär, springer runt hela tiden och undersöker allt som finns omkring....


Någon cykling eller springning har det inte blivit Zack är sjukskriven än och husse fick ont i hälsenan sist så får väl vila tills imorgon då.. Lite tråkigt att cykla med bara en hund när man är van att ha två med och Kia är ju inte den där hunden med fart i heller.... Zack måste ju plåstras om först innan han får följa...











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar