tisdag 28 april 2009

Blodpremiär






Raja som precis hittat sitt första blodspår:)



Så igår kom ja hem med en halvliter blod. Tänkte att idag kör jag ett spår åt alla tre och så blev det..... Raja fick ett först med massor av blod och spåret gick ca 30 meter i rätt medvind den tänkte jag att hon har ju klarat upp 90grader förr så ja la kanske 20 meter efter vinkeln. Så när vi kom upp så gick vi fram och hon började som de flesta hundar som stöter på blod första gången det gick väldigt försiktigt, luktade, slickade, helt plötligt va det som faan flygit i na och hon for som ett streck snett ifrån spåret,,,,, och sen vek hon rätt ifrån och tittade efter ett par pippisar sen tillbaka och hon verkade som hon inte brydde sig i spåret allt annat va mycket intressantare.......Så helt plötsligt far faan i na igen och hon for utefter spåret lite på sidan och vek runt i en väldans fart och rätt på klöven. Frågan är om vinden låg så det va väldigt svag vind så men jaja hon hitta ju klöven men jag bör nog lägga ett lättare nästa gång så får vi se hur det går imorgon börjar ju kursen då så.....






Zack la jag ett ungefär lika spår åt men hans fick gå över en bäck och en 90 gradare.... Han gick riktigt bra han ringade både vid bäcken och svängen.. han tar det väldigt lugnt och försiktigt...



Idag har jag och raja gått en skogsväng och hon har en otrolig energi hon verkar va helt otröttlig:) Medans jag går så springer hon alldeles uppi mig men om jag sätter mig far hon iväg en vända. Försöker också att styra våra promenader så att hon inte få vind ifrån "riskområden" (platser där det kan finnas älg) idag vart det lite fel vind för det och jag fick dra till reträtt:)


Kia hon fick ett lika hon å fast där gick spåret efter bäcken en bra stund och korsade flera ggr och sen 90 grader, förstås så gick min stjärna som en klocka hon varken ringade ell krånglade utan rätt efter spåret och fram till klöven:) Tog senare en cykel sväng med henne så hon fick röra på sig lite:)






Här är de två stjärnorna som fixade sitt:) Zack med sitt omplåstrade ben...



Promenix med dom tre:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar