onsdag 29 april 2009

Kursdax


Så i kväll var det dax för en eftersök träff kanske man ska säga. Det är alltid roligt att träffa lite folk och se hur andra hundar jobba och kanske man får lite tips.... Det behöver man ju alltid,

Zack var först ut i styrkan han spårade hyfsat lite hit och dit, men han hade kontroll på spåret hela tiden, fick tipset att jag skulle bromsa han lite så då skulle han kanske rätta in sig i spåret och till viss del gjorde han det då han fick chansen att gå även ett andra spår, såhär med lite eftertanke tror jag att det va avsaknad av klöv som gjorde det hela då vi använder de här hemma och det verkade som han letade den när vi kom fram med..... Men det märks väl senare när vi ska träna, kan ju också va husses spår som saknades, men han spårar inte mig före själva spåret börjar så det tror ja inte.... Tänker hädanefter leja grannarna så dom får lägga lite spår.

Raja då? Jo där fick jag ett riktigt bra tips att jag ska spåra ca 20 meter och sen ta en rast och så vidare, då hon troligtvis blir trött i dumbollen ganska fort och måste av spåret för att rensa skallen:) Det är jag säker på att det kommer att funka så nu ser jag fram emot nästa spår:)

Även så var min syster och ja ute och kikade lite och man måste ju säga det att Raja är en riktigt energibomb, likt en fågelhund for hon fram och tillbaka upp och ner hit och dit;) även när vi stod still var det full rulle.... Trodde att nu måste hon väl bli trött,,,, men icke då inte hon heller, nej det va full fart ända fram till kursen och även under kursen såg hon då pigg ut inte förens vi kom hem hade ätit och nu kl 22:20 är det lugnt i huset:)

/Ingemar

2 kommentarer:

  1. Skönt att det blev lungt då till slut ;-) Kom att tänka på en sak! En del hundar blir "så där" när de blir trötta... dvs far fram... hmmm... Men oavsett, sprutt i benen har hon, den lilla damen!

    //Syster yster

    SvaraRadera
  2. Japp hon är ju lika jämnt så det är nog hennes stil, Precis som husse vill:)

    //Broder

    SvaraRadera