fredag 24 april 2009

Felvind igen


Igår la sambon ett spår och det vart som vanligt fel:) Vinden vände och det vart helt fel sidvind, vet inte riktigt hur hon spårade men vi hittade klöven till slut så då är det väl godkänt... Zack spårade klockrent som vanligt.. tänkte idag att jag skulle lägga ett riktigt tufft spår för att se vilken kaliber han är i:) Spåret började med kanske 150 meter i rak medvind och vek sedan av i över 90 grader och sen rakt i 100 sen en vinkel och 50 meter till klöven. Men den här gången vart det lite för svårt han missade bägge svängarna första letade han rätt på efter en vända (helt ok) men andra vart intresset lite för lågt så vi fichk ta om lite och så innan han hittade målet.. Får väl sänka kraven lite nästa gång men det va roligt att se iaf:) Raja hn fick ett ganska rakt spår och hon spårade sådär men vi hittade klöven på första försöket (vet inte om jag råkade hjälpa henne när jag snavade till då hon va på väg åt fel håll).

Ikväll tog vi en vända upp till skogs, skitskönt och jag märkte en tydlig skilldnad på kia och raja, Kia hon har alltid varit svår att få ut söket på, fick några goda råd av olika "storjägare" att jag skulle sätta mig ner och tjursitta så till slut skulle hon börja söka ut men så vart det naturligtvis inte utan hon satte sig på samma stubbe som mig och tjursatt hon med:) Hon snarkade och pös när jag satt där än idag är jag tvungen att gå hela tiden annars lägger hon sig bredvid:) Raja hon är helt tvärtom, ikväll när vi gjorde en skogs vända så tänkte jag att ja skulle vila lite (va så skönt i solen) så jag satte mig en stund och då drog hon iväg och undersökte lite längre bort, kom tillbaka och for igen. Det va nog såhär storjägarna menade,,,,, funkar på raja iaf så man vet blir nog inga problem att få ut något sök på henne sen hon fyllde ju 6 mån igår hipp hipp hurra hurra hurra hurra;)

Börjar få en ganska stor längtan upp till köjja så snart rapportera jag nog därifrån tänkte nästan gå upp ikväll men det vart aldrig de, blir väl någon helg snart.... Det räcker nog inte med en dag eller så det retar ju bara upp en och man blir besviken när man ska hem, hundarna brukar ju trivas där också....... Och på onsdag börjar eftersöks kurs och måndag allmänlydnad.. Blir fullt upp, Zack den sjukskrivne behöver verkligen det, alltså kurser.....

Blivit lite lat här på slutet med kanske beror på Zacks sjukskrivning cyklade med kia ikväll iaf en vända så hon är nöjd....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar