tisdag 21 april 2009

Ser ljuset......








Har varit hemskt lungt senaste dagarna, lite på grund av jobbet men nu är ja på gång igen;) I kväll har det lagts spår åt både Raja och Zack, resultatet var som vanligt lite flumsigt av Raja och klockrent av Zack..... Raja spårade som "vanligt" bra ända fram tills hon kom, ca metern från där hon passerar klöven och börjar titta på annat, det är inte så att hon inte tycker klöven är tråkig och ointressant utan när vi vänt och hon hittar den då blir det full fart med lek och tuggning så hon har väl helt enkelt lite brått?





Ikväll har jag och Kia sprungit brorundan, Zack är sjukskriven då han liksom skalat av tre klor så att det är bara pulpan som syns, vet inte vad det beror på men han gör ju såna rivstarter när han ska iväg, vi behöver ju nästan aldrig klippa hans klor, jag har gjort det en gång och då klippte jag pulpan för det va så lite att ta. Vi har ju tagit det ganska lugnt också så jag vet inte det va ju inte så förra veckan. Han får helt enkelt vila en vecka så får vi se....



En skogsvända har jag och Raja hunnit med skit kul att undersöka allt nytt och hon har stenkoll på mig hela tiden så det verkar ju bra än så länge..

Sambon har varit på hundtävling med hon på miljöträning och hon har inget problem med att se en massa hundar men hon har ett otroligt dåligt tålamod då hon skäller och gnäller, vill röra på sig hela tiden.... I hagen tycker jag att hon börjar sköta sig riktigt bra hon skäller när det är någon som går efter vägen men hon tar efter kia mer och mer och ligger mest på taket och jäser....

Promenaderna har jag legat av mig på men vi bättrar oss hela tiden:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar