söndag 6 september 2009

Dagen före D......



I fredags kom vi ut på lite björnjakt iaf de ringde och hade hittat en färsk björnskit utanför överberg och vi for dit och kunde konstatera att skiten troligtvis va från sent kvällen före. Tog ut hundarna och gick för att spåra lite iaf, Kia körde ner nosen och tog spåret utan problem och vi följde det knappa kilometern va lite osäker vad det va för spår vi följde men man måste ju chansa lite ibland spåret va ju knappast färskt heller,,, vi beslutade att släppa på de två på spåret och se vad som händer, såg på kia att hon fortsatte spåra och Maja hakade på sen stod vi och kollade hur dom for fram och jakten avbröts efter kanske två kilometer vid en större väg då en passare fick koppla upp dom då det va inne i byn, vi konstaterade senare att björnen troligtvis hade gått upp och ätit gräs på täckten där ingen mening att följa nå längre.......

Nu börjas det räknas ner och älgjakten startar i morgon, ska bli roligt att se hur denna jakten blir..... Tyvärr blir det inget Ulvsjön!!!!! Åtminstonde första jakten missar jag i år tråkigt men sant.... Förhoppningen ligger i att dom inte skjuter fullt då blir det efterjakt om två veckor:) Jag tycker att det blir besvärligt om dom ska hålla på att byta veckor hela tiden då kan man ju inte ha fler jakter det har varit bra förut när vi alltid jagat sista helgen i september...... Hoppas dom tar sig till sans och byter tillbaka då 13 av 21 st kunde jaga denna vecka...... Har försökt att förklara för dom att om man ska kunna få fram bra hundar måste man ha mer jakt än i Ulvsjön då det ofta är ganska älgfattiga marker och då måste det fungera..... Men god jakt på er där nere en stor del av mig längtar dit fruktansvärt mycket och jag ber er spara någon iaf:):)

Nu är det frukost och jag ska ladda i mig det sen ska jag plocka lite försöka städa upp lite i och utanför slakteriet:) Om jag inte skriver något mer idag så blir det skitjakt på er allihop!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar