fredag 25 september 2009

Tror det ordnar sig nu:)

Verkar som Kia har fått luft under vingarna igen, hade stånd idag igen vet inte riktigt hur länge men hon kämpade på bra idag:)

Den totala längden hon sprang idag va ca 22 km!!!!!! Satans vilka svängar det blir ingen obs idag men det beror nog mest på att hon hittade älgarna lååååångt bort:)

Igår eftermiddag vart det en liten vända med Raja å det va full fart som vanligt:) Men jag får nog höja försäkringen då hon far fram lite som en bulldoser och fastnar och far över stubbar och sten ingen tvekan över bäckar mm absolut ingen kropps kontroll:) Men det är ju den vi är ute och tränar:) Hon söker ju i väldigt korta slag men det förväntar jag mig att det ska öka eftersom hon mognar på sig lite, är heller inte rädd att stöta på någon älg längre utan söker hon upp älgen är hon redo för det.......... Ihelgen blir det jobb så vi får väl se vad som händer jens kanske ville låna Kia om han ska ut och träna valpar:) Hej hopp

1 kommentar:

  1. Hej. Igår skrev jag i min blogg om vad som är glädje för mig. Jag tror att du känner stor glädje över dina hundar nu särkilt Kia.Jag förstår hur du känner, tror jag. För första gången var jag med min när han tränade vår ettåriga jämte Nalle. Han sökte och tillslut så blev det skall endast en kort stund men änndå. Här, värmland, börjar jakten i oktober och då kommer det att vara förväntningar på Nalle. Lycka till med jakten. Helen

    SvaraRadera