söndag 20 september 2009

Premiär tur och icke jägare


Pågen och Rajas lilla kärleks stund
I helgen har det varit jakt för hela slanten:) Igår efter dom släppt Ricko (hälleforsare) och vi (jag och petter) släppt Kia tog det inte länge förens det va upptag på bägge och dom bjöd på sång men det ville inte stå riktigt och efter ett antal obs tystnade det och jakten va slut för dagen....

Idag va det väldigt tomt i området vi jagade "Eros" och ricko va med även idag. Kia fick tag på älg utanför hela postkedjan (3st) och det skenade i vanlig ordning, undrar vad som är fel Kia måste ju ha kommit i fin form nu men ingen vill stå trotts att denna gång va det helt ostört...... På eftermiddagen släppte jag Kia efter en älg som observeras på möran och den stod ca hundra meter från vars ja parkerade bilen:) så full fart blev det och älgen passerade far på ca 150 meter kanske, han såg den inte men han hörde Kia som sjunger värre än någonsin:) Efter efterjakten så tog jag med Raja dit där kia skällt och gick en vända hon hade verkligen fullt upp att spåra och ringa hon följde spåren en bit innan hon vände tillbaka, sen gick vi en rejäl promenad och jag måste säga att det är fart på hon när hon far fram likt en damsugare och luktar på allt som går att lukta på:) Börjar nog att ta sig lite, gick över en kontorta plantering och hennes "sök" ligger på 1-3 minuter roligt att se att hon törs lämna mig lite iaf:) Tassen verkar då va bättre nu.... Hej hopp

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar